چه چیزی در مورد آروپیک آرهاتا می دانید؟

Alopecia areata یک اختلال شایع در زمینه ی autoimmune است که اغلب باعث ریزش مو غیر قابل پیش بینی می شود.
این در ایالات متحده تقریبا 6.8 میلیون نفر است.

در اکثر موارد، موها در حدود یک چهارم در پچ های کوچکی فرو می ریزند. برای اکثر مردم، ریزش مو چیزی بیش از چند تکه نیست، گرچه در بعضی موارد ممکن است شدیدتر باشد.

گاهی اوقات، این می تواند منجر به از دست رفتن کامل مو در پوست سر (آلوپسیا کلستی) یا، در موارد شدید، کل بدن (آلوپسیا جهانیالیز) شود.

این وضعیت می تواند هر کسی را بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت تحت تاثیر قرار دهد، هرچند اغلب موارد قبل از سن 30 سالگی رخ می دهد.

در این مقاله، ما به علل و علائم آئولایزا آراواتا، تشخیص آن و درمان های بالقوه نگاه می کنیم.

حقایق سریع در مورد آلوپسی آریااتا
در اینجا برخی از نکات کلیدی در مورد alopecia areata هستند. جزئیات بیشتر و حمایت از اطلاعات در مقاله اصلی است.
یک نفر در پنج نفر مبتلا به آلوپسی آریاتا نیز یک عضو خانواده دارد که وضعیت را تجربه کرده است.
Alopecia areata اغلب به طور ناگهانی در طول چند روز توسعه می یابد.
شواهد علمی کمی وجود دارد که نشان می دهد آروپیک آره آتا ناشی از استرس است.
افراد مبتلا به آلوپسی آرئاتا که فقط چند تکه از ریزش مو دارند، اغلب بدون بهبود نیاز به بهبودی خودبه خودی، کامل می شوند.
هیچ درمان برای آلوپسی آرهاتا وجود ندارد.
رفتار
مرد با آلوپسیا
Alopecia areata یک اختلال شایع در autoimmune است که معمولا باعث ریزش مو غیر قابل پیش بینی می شود.
در حال حاضر هیچ درمان ای برای آلوپسی آرهاتا وجود ندارد، اگر چه برخی از روش های درمان وجود دارد که پزشکان می توانند به آنها کمک کنند تا سریع رشد کنند.

شایعترین نوع درمان آلوپسی آریاتا، استفاده از کورتیکواستروئیدها، داروهای ضد التهابی قوی است که می توانند سیستم ایمنی را سرکوب کنند. اینها عمدتا از طریق تزریق موضعی، کاربرد پماد موضعی یا خوراکی تجویز می شود.

سایر داروهایی که می توانند تجویز شوند که رشد مو را افزایش می دهند یا بر سیستم ایمنی بدن اثر می گذارند عبارتند از مینوکسیدیل، آنترالین، SADBE و DPCP. اگر چه بعضی از این ها ممکن است با رشد مجدد مو کمک کنند، اما آنها نمی توانند مانع شکل گیری تکه های جدید چکه شوند.

استفاده از فتوتراپی توسط بعضی از مطالعات پشتیبانی می شود و جایگزین بالقوه برای بیمارانی است که نمی توانند یا نمی خواهند از درمان های سیستمیک یا تهاجمی استفاده کنند.

علاوه بر جنبه زیباییشناسی، مو در معرض درجه حفاظت در برابر عناصر است. افراد مبتلا به آلوپسی آریاتا که از نظر کیفیت حفاظتی موها از دست می روند ممکن است مایل باشند:

در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
عینک های محافظ برای محافظت از چشم ها از خورشید و باقی مانده هایی که ابروها و مژه ها به طور معمول از آن دفاع می کنند استفاده کنید.
از سرپوش، مانند کلاه، کلاه گیس، و روسری استفاده کنید تا سر از خورشید محافظت شود یا آن را گرم نگه دارید.
از پماد داخل بینی استفاده کنید تا غشاها را مرطوب نگه دارید و برای محافظت در برابر ارگانیسم هایی که به طور معمول توسط موی بینی سوراخ شده اند محافظت کنید.
Alopecia areata به طور مستقیم مردم را بیمار نمی کند و همچنین مسری نیست. با این وجود، می تواند به لحاظ احساسی سازگاری دشوار باشد. برای بسیاری از افراد، آلوپسی آئراتا یک بیماری تروماتیک است که نیاز به درمان دارد تا جنبه های عاطفی ریزش مو و همچنین ریزش مو را به همراه داشته باشد.

گروه های پشتیبانی و مشاوره برای افرادی که افکار و احساسات خود را به اشتراک می گذارند و برای بحث در مورد واکنش های روان شناختی مشترک به این وضعیت در دسترس هستند.

Alopecia areata با بعضی از آن ها به ویتیلیگو مقایسه شده است، که یک بیماری پوستی خود ایمنی است که بدن به سلول های تولید کننده ملانین حمله می کند و منجر به تکه های سفید می شود. تحقیقات نشان می دهد که این دو شرایط ممکن است پاتوژنز مشابهی را به همراه داشته باشند، با انواع مشابه سلول های ایمنی و سیتوکین ها رانندگی بیماری ها و عوامل خطر ژنتیکی مشترک.

به همین ترتیب، هر گونه پیشرفت جدید در درمان یا پیشگیری از هر دو بیماری ممکن است عواقب دیگری برای دیگران داشته باشد.

تعدادی از موارد مستند شده وجود دارد که در آن درمان برای آلوپسی آریاتا با استفاده از دیفنسیپرن (DCP)، یک حساسیت کننده تماس، منجر به توسعه ویتیلیگو شده است.

تحقیقات اولیه در حیوانات نشان داده است که کورستین، یک بیوفلاونوئید طبیعی که در میوه ها و سبزیجات یافت می شود، می تواند در برابر رشد آلوپسی آرهاتا محافظت کند و موثر بر ریزش مو موجود باشد.

تحقیقات بیشتری لازم است از جمله آزمایشات بالینی انسانی، قبل از اینکه کورستین بتواند درمان آلوپسی آرئاتا باشد.

علل
این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که سلول های سفید خون به سلول های فولیکول مو حمله می کنند و باعث می شوند که آنها کاهش یابد و به طور چشمگیری کم مو تولید شود. این دقیقا مشخص نیست که چه چیزی باعث می شود سیستم ایمنی بدن برای این که فولیکول های مو را هدف قرار دهد.

در حالی که دانشمندان مطمئن نیستند که چرا این تغییرات رخ می دهد، به نظر می رسد که ژنتیک به عنوان آلوپسی آئورتا درگیر است که احتمال بیشتری در فردی ایجاد می شود که دارای یک عضو نزدیک خانواده با بیماری است. یک نفر در پنج نفر مبتلا به این بیماری دارای یک عضو خانواده است که همچنین آلوپسی آرهاتا را توسعه داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *