کمبود فعالیت فیزیکی، افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی

ورزش هایی  که موجب افزایش ضربان قلب می شود، مانند راه رفتن، ممکن است خطر ابتلا به حمله قلبی را به نصف کاهش دهد، و یک مطالعه جدید را نشان می دهد.
آمادگی قلبی – تنفسی توانایی بدن برای ارسال اکسیژن به عضلات است که در فعالیت بدنی شرکت می کنیم. به طور خاص، این واژه به کارآیی قلب، ریه ها و سیستم عروقی اشاره دارد.

بخش قابل توجهی از تحقیقات، آمادگی جراحی قلب و تنفس را با انواع نتایج مثبت بهداشتی مرتبط می کند، از جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر همه موارد تا جلوگیری از دیابت و بهبود مقاومت به انسولین.

با این حال، بسیاری از این مطالعات قبلی بر روی سطح آمادگی خود ثبت شده شرکت کنندگان تکیه کرده اند.

تحقیقات جدید با استفاده از روش های دقیق تر اندازه گیری تناسب اندام قلبی و تنفس یکی دیگر از مزایای آن را برجسته می کند.

مطالعه جدید نشان می دهد که سطح بالاتری از تناسب اندام می تواند خطر حمله قلبی را به نصف کاهش دهد. برعکس، محققان نشان می دهند که سطح آمادگی بدنی می تواند حتی در شرایطی که علائم هشدار دهنده در حال حاضر وجود دارد، خطر بالاتری را به همراه داشته باشد.

Bjarne Nes از گروه تحقیقات ورزش قلبی در دانشگاه علوم و فناوری نروژی در تروندهایم، نویسنده متناظر و آخرین نویسنده این مطالعه است.

بررسی سطح تناسب اندام و خطر حمله قلبی
Nes و همکارانش، آمادگی جراحی قلب و عروق بیش از 4500 نفر را که در یک نظرسنجی گسترده بهداشتی به نام HUNT3 شرکت کردند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

هیچ یک از شرکت کنندگان سابقه بیماری قلبی عروقی، بیماری ریه، سرطان یا فشار خون بالا در ابتدای مطالعه نداشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *